per ardua ad astra

Just another WordPress.com weblog

Kapitalistens trosbekjennelse.

Jeg tror på økt forbruk

høyere avkastning

og en evig stigende børs.

Jeg tror på

den vellykkedes rett

kapitalens makt

og «frihandelens» styrke.

Jeg tror at

anbud, prognoser, budskjetter,

banker, renter, avgifter,

lover

og avtaler

er kapitalens tjenere

og at

oppkjøp av media

bestikkelser og politisk styring

vil sikre økonomisk globalisering

slik at

den evig ubrytelige kundekrets vil sikre meg eierskapet i

den evig stigende fortjeneste.

april 11, 2007 - Posted by | Dikt, Synsing

1 kommentar »

  1. Åh- mams. Det der er et av favoritt-diktene mine. Du rocker.

    Kommentar av Ida Sofie | april 11, 2007 | Svar


Legg igjen en kommentar

