per ardua ad astra

Just another WordPress.com weblog

Utfordret 3 : Hvis du kunne forandre en ting i verden, hva ville det vært?

”Hvis du kunne forandre èn ting i verden, hva ville det vært?”.

Denne utfordringen kom fra

http://merutt.wordpress.com/2009/09/08/456/

Jeg ser at å velge en god ide  fremfor en annen  er vanskelig.

Flere gode saker er allerede tatt, og jeg har flere hjertesaker som jeg da velger bort.

Jeg vil at folk som utsettes for frihetsberøvelse av en eller annen grunn, raskest mulig får sikret rettsikkerhet og menneskerettigheter.  Jeg vil gjennomføre de endringene  Sandberg har pekt på, og sørge for at fengslene har høy kvalitet på  kontroll av  dette.  Asylmottak skal være åpne,  sosialt inkludert og skal fungere som korttidsbolig til søkeren har funnet jobb og egen bolig. De skal vente på sin sak i frihet, ikke som fanger.  For dem  som oppholder seg  ulovlig i landet bør det opprettes en internasjonal instans som kan løse deres sak. Mens dette arbeidet pågår skal de få hjelp til det daglige behov og med full rett til å benytte norske tjenester og norsk arbeidsmarked.

Vi må ta tilbake verdigheten i rettsvesen og asylpolitikk.

Jeg sender utfordringen videre til:

http://www.erkjennelser.com/

http://teotao.wordpress.com/

http://haraldhauge.wordpress.com/

september 9, 2009 - Posted by | Blogroll, Synsing, Uncategorized

2 kommentarer »

  1. Veldig bra, Predikeren! Takk for at du tok utfordringen🙂
    Klem

    Kommentar av Rutt | september 9, 2009 | Svar

  2. […] forandre én ting Predikeren ga meg en utfordring,  jeg skal skrive om hva jeg ville endret på, om jeg kunne forandre på én ting i verden. Det er […]

    Tilbakeping av Å forandre én ting « erkjennelser | september 10, 2009 | Svar


Legg igjen en kommentar

